Astronautika

tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Deep_Impact.jpg (161793 bytes)
Deep Impact – EPOXI

Poznata letjelica Deep Impact odnedavno ima nove zadatke i novo ime – EPOXI.
Iako je primarna misija letjelice Deep Impact završila sa istraživanjima komete Tempel 1, znanstvenici su na osnovi procjene dobrog stanja letjelice i aparature na njoj odredili novi cilj njenog istraživanja - kometa Hartley krajem 2010. godine. EPOXI će baš kao i ex Deep Impact iz blizine istraživati jezgru kometu i događanja oko nje, s jedinom razlikom što ovog puta neće biti "svemirskog torpeda" (Impactor) kojime bi gađala jezgru komete.

No, do 2010. godine ima još puno vremena, a da u međuvremenu letjelica ne bi bila besposlena pobrinuli su se astronomi – tragači za ekstrasolarnim planetama. EPOXI će ovo međuvrijeme iskoristiti u potrazi za novim ekstrasolarnim planetama ali i istraživanjima već poznatih exo-a. Niti to nije sve, prema riječima dr Drake Deminga iz Goddardova centra za svemirske letove, osjetljivi instrumenti na EPOXI-ju će pokušati detektirati atmosferu exo-a i njen sastav. Traganje za novim ekstrasolarnim planetama također će se pokušati prošititi ne samo na metodu direktnog tranzitiranja planete preko diska matične zvijezde, već i na poremećaje u svjetlosnom signalu zbog postojanja atmosfere a tada i sićušne promjene spektra i intenziteta svijetlosti matične zvijezde.

Prvi koraci u tom smislu već su učinjeni i EPOXI je 28. januara izveo prva probna mjerenja već poznatog ekstrasolarnog planetarnog sustava u svrhu kalibracije opto-elektroničkog sustava.

(13.02.2008.)