Astronautika

astronautika
TRIJUMFALNI POVRATAK KINESKIH ASTRONAUTA

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na sliku da se učita veća
fei.jpg (35611 bytes)
Fei Junlong
nie.jpg (35722 bytes)
Nie Haisheng

Prekjučer neposredno prije ponoći, u 22:32 po našem vremenu dvočlana posada drugog Kineskog pilotiranog svemirskog broda "Shenzhou VI" sletjela je u pustinjsko područje na sjeveru Kine u Kineskoj Mongoliji.

Nakon uspješne petodnevne svemirske misije, prijeđenih 4 milijuna kilometara i astronauti Fei Junlong i Nie Haisheng osjećaju se izvrsno, Kineski premijer Hu Jintao poručio im je kako su; "Zemlja i narod ponosni na vas i vašu misiju".

Odmah po slijetanju astronautima su helikopterima prebačeni u obližnji medicinski centar na ispitivanja utjecaja leta po njihov organizam, a nakon toga biti će u 14-dnevnoj karanteni, za vrijeme koje će moći primiti posjete članova obitelji.

Tijekom 115 sati trajanja misije astronauti su vježbali, spavali, jeli i obavili čitav niz eksperimenata nužnih za daljnji razvoj Kineskog svemirskog programa. Zbog odstupanja putanje od predviđene orbite morali su prošlog petka obaviti i korekcije putanje uz pomoć raketnih motora na servisnom modulu letjelice, što je proteklo bez problema.

"Shenzhou VI", lansiran je prošlog utorka raketom "Dugi Marš 2F" u tri sata ujutro po našem vremenu sa vojnog raketodroma Jiuquan smještenog na sjeveru zemlje u pustinji Gobi.

Fei Junlong i Nie Haisheng postali su tako drugi i treći Kinez u svemiru, nakon što je prije dvije godine na 21-satno putovanje svemirom u "Shenzhou V" bio lansiran Yang Liwei, koji je u međuvremenu postao nacionalni heroj.

Dosada su samo Rusi i Amerikanci vlastitim raketama-nosačima uspjeli lansirati ljudsku posadu u svemir.

Drugi čovjek Kineske komunistčke partije, Wu Bangguo, izjavio je kako ova misija jasno pokazuje snagu i volju kineskog naroda te kako ova ona promovira ekonomske, znanstvene i tehnološke mogućnosti zemlje istovremeno jačajući osjećaj patriotizma u narodu.

(17.10.2005.)

Kina šalje dva astronauta u svemir

KINA SAGRADILA NOVI SVEMIRSKI KONTROLNI CENTAR

KINEZI PONOVO U SVEMIRU?

KINA POTVRDILA LANSIRANJE LJUDSKE POSADE KRAJEM GODINE (16.01.2005.)

KINA – svemirski program "top" prioritet (24.01.2005.)

Ko su sledeći tajkonauti?

KINEZI PONOVO U SVEMIR!