Misije

[file:///E:/OFFICE/fp/AM/astronomija/istorija/astronomija.htm]

astronautika
Kina potvrdila
lansiranje ljudske posade krajem godine

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.yu

Beijing, China

Prekjučer je direktor «China National Space Administration (CNSA), Sun Laiyan potvrdio prošlogodišnju Kinesku najavu o lansiranju svemirskog broda sa ljudskom posadom za kraj ove godine.

Kina će najvjerojatnije tijekom listopada ove godine, na drugu obljetnicu prve kineske ljudske svemirske misije, svemirskim brodom «Shenzhou-6» u zemljinu orbitu lansirati dvoje neimenovanih astronauta, ili kako ih kinezi nazivaju – taikonauta, izjavio je Laiyan.

Tijekom planiranog petodnevnog leta astronauti će vjerojatno izvršiti mnogobrojne experimente, pretežito vojne naravi, a planira se i, po prvi puta, korišćenje orbitalnog odjeljka svemirskog broda.

Sastavni dio kineskih svemirskih brodova klase «Shenzhou» je i orbitalni odjeljak, namjenjen dužem boravku astronauta u svemiru, poput minijaturne svemirske stanice.
U dosadašnjim misijama taj je orbitalni odjeljak ostajao u svemiru danima nakon povratka matične letjelice.

Pretpostavlja se kako Kinezi tim postupkom provjeravaju mogućnosti održavanja životnih uvjeta u svemirskim brodovima naredne generacije kojima će kineski astronauti letjeti u osvajanje Mjeseca.

U listopadu 2003. godine kina je postala treća zemlja u svijetu, nakon Rusije i SAD-a, koja je vlastitim snagama lansirala čovjeka (Yang Liwei) u svemir.

(16.01.2005.)