[file:///E:/OFFICE/fp/AM/astronomija/istorija/astronomija.htm]

Misije

Potražite u AM

astronautika
Ko su sledeći tajkonauti?

18.07.2005.

Upravo sam primio ekskluzivnu informaciju da će dva kineska tajkonuata poleteti u kosmičkom brodu "Shenzhou-6" 11. oktobra 2005. Vest je prosleđena od anonimnog izvora iz Kineske akademije kosmičke tehnologije. Let će trajati najverovatnije pet dana, ali će finalne odluke vezane za poletanje i posebno za povratak na Zemlju biti donete krajem septembra.

Kao što sam naveo u tekstu za Astronomiju, formirane su tri dvočlane posade. Zanimljivo, među njima je i prvi kineski tajkonaut (Yang Liwei, Rusi izgovaraju njegovo ime Jan Livei), koji međutim sasvim sigurno neće leteti u kosmos. On u jednoj od posada ima ulogu instruktora posade koja će leteti u kosmos.

U timu od šest tajkonauta nalaze se i Zhai Zhigang (Rusi izgovaraju njegovo ime Čžaj Čžigan) i Nie Haisheng (Ne Hajšen), dubler i tehnička rezerva Liveia oktobra 2003. Neimonovani kineski izvor navodi da će Zhigang biti komandant druge kineske pilotirane kosmičke misije "Shenzhou-6". Hoće li Haisheng biti drugi član posade nije saopšteno.

Takođe, znaju se imena još dva tajkonauta iz grupe koja je usla u najuži izbor za let u kosmos. To su Liu Wang (izgovara se Lu Van) i Wu Jue (izgovara se U Cze).

Ime šestog tajkonauta nije saopšteno.

Grujica Ivanović