Astronautika

NSPoint

hayabusa Preuzeto sa SCI.HR
JPL - Netko je nekome, nešto, zaboravio reći?

Korado  Korlević
korado@astro.hr
Kišobranasto sidro koje se pirotehnički ispaljuje prema malom tijelu, gdje se tamo zabija duboko u regolit te zatezanjem otvara. Zatezanje sidrenog vlakna drži lender na površini (izvor slike: JPL , - lokalna arhiva jer je na webu više nema).

Nakon gubitka mikro robota Minerve, postavlja se cijeli niz novih pitanja vezanih za spuštanja sondi na mala tijela. Pitanja nisu toliko jednostavna, kako na prvi pogled izgleda, a možda riješenja i nisu u sferi "starog" već novih ideja.

U svakom slučaju, ima već više od desetljeća da su se pri Jet Propulsion Laboratory, NASI razvijali projekti projekti za spuštanje na tijela male mase i planirali znanstveni eksperimenti na njima:
FY97Plan/Chap2d.html#Exploration

Citat: " Landing in the extremely low gravity environment (ranging from 10-4 to 10-2 m/sec2) requires a method of retaining the Lander to the surface, and rendezvous impact energy must be absorbed without causing the Lander to merely "bounce off". The near absence of gravity,....... footpad with a pyrotechnically-fired tethered anchor, integrated with a winch mechanism."

Sustav za namatanje sidrenog vlakna (izvor slike: JPL , - lokalna arhiva jer je na webu više nema).

Dakle, strah da će trzaj neke opruge ili odskok izbaciti lender u svemir je bio identificiran kao krajnje ozbiljan i išlo se na projektiranje sustava za "sidrenje".

Kako je danas vrijeme potrage za konspiracijama, možda se i mi možemo našaliti i uključiti u tu "igru" s pitanjem:

Možda je netko, nekome, nešto zaboravio reći? >

Želi li se s mikrorobotima "skakutati" po sub kilometarskim asteroidima ili će biti na uzici ili će morati imati i aktivne komande zadržavanja na površini ... stvar se komplicira ...

(14.11.2005.)

"HAYABUSA", japanci osvajaju asteroide

Hayabusa stigla do Itokawe

ITOKAWA DOBIJA NOMENKLATURU

HAYABUSA SVE BLIŽE ASTEROIDU ITOKAWA

Itokawa - "ludo" dobre slike!

Itokawa - prvi ozbiljni problem