AM Home

Saturn

Rečnik

Sadrzaj AM

izvestaji

Okultacija 3. novembar 2001.

Skoplje

Okultacija Saturna Mesecom
IZVESTAJI:  Skoplje Zagreb Sremcica Novi Sad video snimak

Radan Mitrović
radanm51@yahoo.com

4. novembar 2001.
Skoplje

Juche je nashe Skopsko AD organizivalo javno posmatranje i snimanje okultacije Saturna i Meseca. Bilo je dosta znatizhelnih koji su hteli da ulove momenat ili barem da pogledaju kroz teleskop. Organizovali smo to u(na) planetarijumu gde ima dve platforme. Na donjoj smo postavili dva teleskopa (8" i 4.5") sa loshom montazhom za snimanje, pa su na njima gosti mogli da gledaju do mile volje.

Na gornjoj platformi su bilia 2 teleskopa. Prvi je bio je bio 4.5" reflektor na koji je bio prikachen tele objektiv 1100 mm i X2 tele konvertor i tako je fotografirano. Eksperimentrali smo sa expozicijama, pa cemo videti danas shta ce ispasti.

Drugi teleskop je 102 mm refraktor na koji je bila prikljuchena CMOS web kamera na koji smo snimili video samog kontakta i izlaska Saturna. Napravljene su i slike pre i posle samog dogadjaja ali to sve treba da se dotera, pa kada bude gotovo poslacu u AM da vide i ostali.

Kada je zavrshio dogadjaj nije vishe bilo gostiju i ostali smo nas petorica i kao da nam nije bilo dosta hladnoce (a bilo je hladno do zla doga) nastavili smo da radimo sa web kamerom. Eksperimentirali smo sa razlichitim povecanjima i isplatilo se. Snimli smo Saturn velichine oraha (i Jupiter), a najduzhe se radila kompozitna slika Meseca i napravljene su oko 400 slike. Shta ce sve od toga ispasti videcemo kada Emin sredi sve to. Ako ispadne dobro pravicemo poster ogromne velichine (iz moja usta u Bozhije ushi).

Kada je hladnoca (a i povremen josh hladniji vetar) pochela da smeta, slikali smo se sa sva 4 teleskopa da se malo pravimo vazhni pred drugima, a u stvari samo gore pomenuti Emin ima svoj teleskop (4,5" reflektor), a drugi su "pozajmljeni" na neodredjeno vreme.

I konacno oko 02h smo se spakovali i otishli kuci.

Pozdrav svima iz Skoplja