AM Home

Miro Ilic:
Kometografija

komete

KOMETE U AM

Komet C/1999 T1 (McNaught-Hartley)

Dragan Miladinovic E-mail: dragmila@Eunet.yu

Dragan
Miladinović
dragmila@Eunet.yu

Prema izvestaju Centra za male planete Internacionalne astronomske unije, kometa oznacena pod sluzbenim nazivom C/1999 T1 (Mc Naught/Hartley), dostici ce perihel (najbliza Suncu) na daljini od 1.17 AU (Astr. Unit = astr. jedinice) na dan 13.12.2000. godine. Njena prividna velicina je trenutno oko 10 magnitude, i vidjiva je sa juzne hemisfere. Prijavljena su posmatranja ove komete sa teleskopom min. precnika objektiva 14 cm. Krajem decembra 2000 godine, ova kometa ce postati vidljiva i za posmatrace sa Severne hemisfere. Prema dosadasnjim procenama, vrhunac sjajnosti ove komete ce biti oko 8,5 magnitude. U praksi to znaci da ce kometa biti na granici vidljivosti za posmatraca koji raspolaze dvogledom objektiva precnika 50 mm u dobrim uslovima posmatranja (citaj: mracno mesto, bez svetlosnog zagadjenja). Sredinom marta 2001 godine, kometa postaje cirkumpolarni objekat za posmatrace na Severnoj hemisferi (ne zalazi za horizont i vidi se celu noc). Vlasnici teleskopa imaju sansu da je posmatraju i tokom prve polovine 2001 godine. [jos]

Nas astronomski prijatelj Behaudin Karic iz Zenice izradio je tri karte sa polozajima ove komete za period od 28.12.2000. do 01.01.2001. u razlicitim uvecanjima.

Zum 500 x [detalj sa vece karte od 10]