Astronautika

NSPoint

turizam
PETI KOSMIČKI TURISTA PUTUJE 7. APRILA
Peti kosmički turista biće jedan od osnivača Microsofta

Moskva, RIA "Novosti"

18.2.2007.

Kliknite na snimak
iss.jpg (312758 bytes)

Jedan od osnivača Microsoft, američki milioner mađarskog porekla Čerls Simoni otputovaće na Međunarodnu kosmičku stanicu 7. aprila ove godine u sastavu rusko-američke kosmičke posade.

- Postavio sam sebi tri osnovna cilja: da promovišem samu ideju letova u kosmos, da obavim tehničke i naučne eksperimente na Međunarodnoj kosmičkoj stanici u cilju upućivanja dece i omladine u kosmičku delatnost - izjavio je peti kosmički turista Čarls Simoni, koji je doputovao u Moskvu sinoć ličnim avionom. U ponedeljak će on pristupiti poslednjoj etapi treninga u Rusiji.

Lansiranje kosmičkog broda planirano je za 7. april sa kosmodroma Bajkonur.

- Planiram da u orbiti izvršim eksperimente po narudžbini Evropske kosmičke agencije, a takođe da izvršim sopstveni naučni program, pored ostalog, eksperimente u sferi uticaja radijacije na čoveka. Takođe ću fotografisati Zemlju i izvršiti video-snimanje pomoću kamere visoke rezolucije. Neću obavljati eksperimente za potrebe SAD - istakao je peti kosmički turista, odgovarajući na pitanje RIA "Novosti". - Za Evropsku kosmičku agenciju ću vršiti istraživanja u sferi uticaja bestežinskog stanja na krv čoveka - precizirao je on.

Članak poslao:
Miroslav Antić