Astronautika

astronautika
MESSENGER PROLETEO PORED MERKURA

Vaši komentari

Na svega 200 kilometara od površine Merkura, u ponedeljak, 14. januara 2008, u 20 sati i pet minuta po našem vremenu, proletela je Nasina letelica Messenger. Pre nje u poseti ovoj najmanjoj planeti bila je još samo jedna letelica, Mariner 10. Meriner 10 je 1974. i 1975. u tri maha proleteo pored Merkura i tada snimio planetu i prikupio druge podatke. Ti snimci i podaci do sada su bili gotovo jedini izvor našeg znanja o Merkuru. Iako nam je Merkru drugi sused i mnogo nam je bliži od spoljnih planeta, njega mnogo slabije poznajemo od bilo koje druge planete Sunčevog sistema. Za to ima više razloga, a jedan je i izuzetno komplikovan i tehnološki složen put do Merkura, a drugi to što se sve do gotovo nedavno smatralo da Merkur nema interesantnih tajni i da je, drugim rečima, sasvim dosadna planeta ne koju nije potrebno trošiti ni vreme ni novac.

Ali vreme je pokazalo da su prve ocene prirode Merkura bile pogrešne i da je ta planeta izuzetno zanimljiva, a i važna u našim nastojanjima da shvatimo čitav Sunčev sistem. O tome potražite više ovde.

Dakle, Mesindžer je uspešno prošao još jednu fazu na svom višegodišnjem putovanju ka istom tom Merkuru pored kojeg je danas proleteo. Letelica juri tolikom brzinom da joj je potrebno višegodišnje krstarenje oko Sunca kako bi postepeno smanjivala brzinu da bi jednog trenutka, nakon preciznog manevra, ostala zarobljena u orbiti oko Merkura. Na taj trenutak treba da čekamo još tri godine.

Pomenuti Mariner 10 je u svojim proletima pored Merkura uspeo da snimi samo oko 50 % od te planete. Drugu polovinu nikad još ni jedan čovek nije video. Upravo zbog toga naučnici s nestrpljenjem očekuju već ove fotografije koje je letelica danas snimila. Na njima treba da vidimo delove planete koji do sada nisu bili snimljeni. Na žalost na te snimke treba da pričekamo još nekoliko dana.

Saša Zorkić

(14.01.2008.)

Messenger kreće ka Merkuru

Lansiran Messenger

Problem

MESSENGER nišani Veneru po drugi put

Merkur

Više o zagonetkama Merkura i misiji Messenger potražite ovde.

Venus 2 Flyby