Astronautika

kosmonautika
"ATLANTIS" NA LANSIRNOJ RAMPI

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs
Američki raketoplan "Atlantis" postavljen je 15.02.2007. na lansirnu rampu 39A raketodroma Cape Kennedy na Floridi.

Nakon kompletiranja sustava letjelice u poznatoj velikoj zgradi za opremanje svemirskih brodova, tijekom dana "Atlantis" je specijalnim gusjeničarom dopremljen na lansirnu rampu 39A. Nekoliko je sati bilo potrebno da raketoplan na specijalnom vozilu - gusjeničaru brzinom od oko 1,5 km/h prevali udaljenost od nepunih šest kilometara.

atlantis.jpg (211322 bytes)

Raketoplan Atlantis na lansirnoj rampi 39A raketodroma Kennedy na Floridi

Inženjerima i planerima misije sada slijedi ponovni pregled i kontrola svih komponenti letjelice. Ukoliko sve prođe u redu generalni je test zakazan za 21.-23. februar, nakon čega slijedi početak odbrojavanja za lansiranje.

Do samog lansiranja proteći će međutim još mjesec dana i ono je zakazano za 15. mart. U tom vremenu potrebno je opremiti letjelicu gorivom i korisnim teretom kojeg će ponjeti u orbitu a svaki je takav posao potrebno stalno kontrolirati i ispitivati kako bi se mogućnost nezgode ili katastrofe smanjila na najmanju moguću mjeru.

Misijom koja ima za zadaću daljnje opremanje Međunarodne svemirske stanice (ISS) zapovijedati će astronaut Frederick Struckow, kojemu će ovo biti treći let u svemir. S njim će u svemir poletjeti još šestoro astronauta, koji će u svemiru ostati petnajstak dana pridruživši se sadašnjoj posadi na ISS-u.

Zanimljivo je i kako raketoplan polijeće sa lansirne platforme 39A koja nije korištena gotovo pet godina.

(16.01.2007.)

Vaš komentar

Space shuttle šta je to?

Spejs šatl Kolumbija eksplodirao
Spejs šatl Kolumbija
Da li je posada Kolumbije mogla biti spasena?
Da li bi se posada Burana spasla?
Saplitanje o „Kolumbiju”

SHUTTLE NA POPRAVNOM ILI U MIROVINU!?

"Čelendžer"
O SPACE SHUTTLE-U, GENIJU I RATU POLITIKE SA NAUKOM

Problematičan povratak spejs šatlova (10.02.2005.)Poslednji let šatla?
Poletanje šatla