Astronautika

Vaši komentari

Dipl. ing. Drago I. Dragović
dragovic@net.yu

28. dec. 2007.

NASA je definitivno odlučila da će novi lunarni modul, koji će u programu "Constallation" odneti ljude ponovo na Mesec, poneti zvučno ime "Altair".

baza.jpg (57707 bytes) Ovako NASA zamišlja da će izgledati prvo spuštanje posle više od 40 godina. Vide se trojica astronauta u prvoj šetnji. Trenutno, NASA traži prave stručnjake koji će moći da daju odgovore na mnoga pitanja vezana za najnoviji koncept.

"Altair" će biti u stanju da do Meseca odnese četvoricu astronauta, kao i kompletne uređaje za održavanje života za najmanje nedelju dana dugo prvo iskrcavanje. Zatim će ih uspešno vratiti do svemirske letilice "Orion" koja će ih konačno vratiti na Zemlju. "Altair" će biti lansiran na nisku orbitu oko Zemlje uz pomoć nove generacije raketa tipa "Ares V", gde će se spojiti sa letilicom "Orion".

"Orion" leti ka Mesecu, nakon što se spojio sa lunarnim modulom.

Koren imena "Altair" leži u arapskom jeziku i izvedeno je iz izraza koji znači "onaj koji leti". Altair je najsjajnija zvezda u sazvežđu Orla (lat. Aquila), i predstavlja 12. najsjajniju zvezdu na našem nebu. Ime "Orao" bi trebalo da asocira na "Eagle", slavni lunarni modul koji je 1969. godine prvi put odneo Neila Armstronga i Buzza Adrina na Mesec.

"Altair" predstavlja ključnu komponentu "Constellation" programa, u koji spadaju svemirska letilica, lansirna raketa, i kompletni sistem za podršku tokom boravka na površini. Čitav projekat treba da bude samo deo šireg plana čiji je cilj dalja ljudska istraživanja solarnog sistema.

U toku su ubrzane pripreme za iznalaženje industrijskih partnera koji će učestvovati u razvoju koncepta "Altaira". Očekuje se da će između 2009. i 2011. biti završeni svi hardverski i testirajući planovi.

Prvi letovi "Oriona" i rakete "Ares I" nije u planu pre 2015. godine, kada će posetiti Međunarodnu svemirsku stanicu. Prvo sletanje "Altaira" na Mesec sa ljudskom posadom neće čak ni po Nasinim planovima biti pre 2020. godine.

(07.07.2007.)