Mars
Sunčev sistem

Osmatrački zapisi i drugo o Marsu 2003.
Mars 2003

Osmatranja

osmatranja
Drama

Behaudin Karić
behaudin@yahoo.com

3.08.2003.

Sinoć DRAMA !!!

Oko 23:00 sam izašao na posmatranje i naravno takođe bio očaran Marsovom impozantnom pojavom. Naštimam se i nekako osjetim da će biti posmatranje izvrsno jer je cio dan bio hladnjikav, a i noć nije puno temperaturno odudara. Elem krenem odmah sa Kellnerom 6 mm i na moje veliko zadovoljstvo primjetim da disk Marsa ne treperi, da je slika poprilično stabilna. Ide i sa 200x bez problema. Oblast Helas se primjetila na zapadnom horizontu odpriliko 1/2. Primjetio sam ispod pola da svijetlija traka razdvaja tamniju koja se opet pruža od zapada do istoka. Dolje prema sjevernoj hemisferi nisam uočio neke detalje, ali u jednom trenutku jesam nešto kao tamniju linijicu. Pomjerivši okular od zapadnog ruba diska Marsa uočio sam slabašnu mrljicu.

Ništa od programa nisam nisam mogao da startam jer bi razbudio klince u sobi, ali s druge strane... da možda ne vidim jedan od mjeseca Marsa? Samo koji i dali je to Demos ili Phobos i da li je to mjesec. SMS-am Miladinovica - ćorak, SMS-am Dragana u Prijedor - bingo! Kaže tek iznjeo teleskop.

Objasnim mu na brzinu o čemu je riječ i on mi javi da i on je uočio slabašnu mrljicu ALI ŠTA JE SAD TO? Uokolo ništa nismo mogli uočiti, Dragan kaže da su okolo zvijezde magnitude 12.xx što je iz ovih uslova neuhvatljivo - i samim time uzbuđenje raste. Dragan trči od PC-a do okulara ja cupkam nestrpljivo i nikako da se sjetim koliko je daleko orbita njegovih mjeseca od diska planete, zivkamo se sada je već oko 01:05. Dragan kaže da ne može da vjeruje, ali ne može nikako da sklopi kockice šta zapravo vidimo. I tako trebalo mu je i pored izvrsnog SN-proa skoro pola sata da ipak sa sigurnošću utvrdi da vidimo neku zvijezdu a ne mjesec i da Marsovi mjeseci imaju jako "usku" orbitu oko matične planete a da je ovo ipak ima ohoho "lufta".

Konačno sam se ubacio u krevet oko 02:00. Dragan me je još jednom nazvao da mi ipak definitivno potvrdi da smo vidjeli neku zvjezu, eh ... ipak na kraju krajeva bilo je jako napeto. Satisfakcija - Marsov reljef se vidio za mene najbolje do sada.

Eto tako - puno pozdrava !!!

(avgust 2003.)