AM Home

Kometografija

komete

C 2002 G3 (SOHO)

KOMETE U AM

Detalj sa veće fotografije (24 Kb). Gore desno na ovom detalju fotografije plavi krug predstavlja ploču koja prekriva Sunce (te tako pravi "veštačko" pomračenje Sunca) kako bi se obezbedili uslovi za snimanje S. korone. Bela kružnica pokazuje poziciju Sunčevog diska.
Courtesy of SOHO/
LASCO consortium. SOHO is a project of international cooperation between ESA and NASA.

Igor Smolić
smolic@astronomija.co.rs

X.-M. Zhou pronašao je novu kometu 12. aprila na snimcima satelitske solarne opservatorije SOHO (The Solar and Heliospheric Observatory). Kometa je dobila katalošku oznaku C/2002 G3 (SOHO), i po preliminarnoj orbiti izgleda da ne pripada Kreuz-ovoj familiji kometa, a proći će kroz perihel 17. aprila, na rastojanju od 0.0825 astronomskih jedinica (oko 12 miliona kilometara). U trenutku otkrića bila je 8. magnitude, ali nastavlja da značajno povećava sjaj, te se na poslednjim slikama (16.april, oko 5 časova UT), vidi izrazito sjajan rep dužine preko pola stepena (1.5 miliona kilometara).

Postoji mogućnost da ova kometa "preživi" bliski susret sa Suncem, i postane vidljiva i sa Zemlje u maju ove godine.

Ovo je 421. kometa otkrivena na SOHO slikama! Najnovije slike mozete pronaći na: http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html

Kometa će se još nekoliko dana nalaziti u LASCO C3 polju.

Uživajte

LASCO (Large Angle and Spectrometric COronagraph ) je jedan od 11 instrumenata na svemirskoj letelici SOHO (Solar and Heliospheric Observatory). LASCO je set od tri solarna koronografa za snimanje Sunčeve korone u promeru od 1,1 do 32 solarna prečnika. Koronograf je teleskop dizajniran da blokira svetlo sa sunčevog diska kako bi se videle izuzetno slabe emisije iz područja oko Sunca tj. korona. C2 snimci pokazuju unutrašnju solarnu koronu do 8,4 miliona km od Sunca, a C3 ima veće vidno polje - zaklapa 32 solarna prečnika.

(april 2002.)