Komete

Potražite u AM

NSPoint

komete
Hiljadu kometa opservatorije SOHO

Ovog meseca (avgust 2005.) otkrivena je hiljadita kometa na snimcima opservatorije SOHO. Srećan lovac bio je italijanski astronom Toni Scarmento. Da čitava stvar bude zanimljivija, Scarmento je samo 15 minuta pre toga otkrio i 999-tu kometu.

Plavi krug predstavlja ploču koja prekriva Sunce (te tako pravi "veštačko" pomračenje Sunca) kako bi se obezbedili uslovi za snimanje Sunčeve korone. Bela kružnica pokazuje poziciju Sunčevog diska. Žuti i crveni kvadrati pokazuju poziciju 999-te, odnosno 1000-te komete.
Courtesy of SOHO/LASCO consortium. SOHO is a project of international cooperation between ESA and NASA.

SOHO (Solar and Heliospheric Observatory) je evropsko-američka svemirska opservatorija. Lansirana je 1995. godine i postavljena na oko 1,5 milion kilometara od Zemlje, a njeni instrumenti su usmereni ka Suncu sa zadatkom da osmatraju i prikupljaju dragocene naučne podatke o našoj zvezdi i njenoj koroni. Ispred jednog instrumenta postavljena je kružna ploča koja zaklanja disk Sunca te tako pravi veštačko pomračenje kako bi se videla mnogo manje sjajna korona Sucna. Na snimcima tog instrumenta povremeno se vide i neka tela, najčešće komete. Broj tako otkrivenih kometa stalno raste, naročito od kad su ti snimci (pre pet godina) putem Interneta postali dostupni i astronomima amaterima. Avgusta 2002. godine otkrivena je 500-ta, a ovog meseca hiljadita kometa opservatorije SOHO. To je skoro polovina od svih kometa otkrivenih u čitavoj istoriji osmatranja neba.

(27.08.2005.)

nascom.nasa.gov/

Kliknite na fotografiju
soho.jpg (51967 bytes)
SOHO - instrumenti pre lansiranja.