AM Home

am@astronomija.co.yu

 

Softver
 

 

Sadržaj AM

          

 

 

igre iz svemira

Star Trek
ARMADA
Izdavac: Activision 
Zanr: strateska igra
Min: P200 i 32Mb RAM-a sa 3D karticom, PII 266Mhz i 64Mb RAM-a bez 3D kartice
Rec: PII300, 64 Mb RAM 3D kartica
Medij: 1 CD

Mozda ste culi za “kletvu Star Trek igara”? Rec je o cinjenici da Star Trek igre retko ispunjavaju zelje fanova i najcesce su ispod ocekivanog kvaliteta. To je cudno, pogotovu ako se uzme u obzir da mnoge Trek igre dolaze od velikih firmi kao sto su Interplay, Activision, Microprose, etc. Verovatno proizvodjaci misle da Star Trek logo i prisustvo glumaca iz serije koji daju glasove ili glume u igri garantuje uspeh samo po sebi, pa nije potrebno raditi na audio/vizualnom kvalitetu ili na igrivosti. Uz to, Paramount se vrlo aktivno mesa u proizvodnju svih igara sa tematikom Zvezdanih Staza, cesto ogranicavajuci programere, sto dovodi do neigrivosti ili dosadnih delova. Mogu da zamislim dizajnera igre kako pokusava da ubedi predstavnika Paramount-a da dozvoli smanjivanje broja fotonskih torpeda potrebnih da bi se probili stitovi Klingonskog Bird Of Pray-a zarad vece dinamicnosti, dok ovaj samo odricno odmahuje glavom. No, ma koji bili razlozi za los uspeh prethodnih Star Trek igara na trzistu i njihov nizak kvalitet, evo jednog izuzetka koji je uspeo da izbegne “kletvu”. Star Trek Armada je odlicna real time strategija koja ce pruziti zabavu svim Trekkijevcima, a i onima koji nisu fanovi serije. Zbog ove igre, a i nekoliko obecavajucih naslova koji treba da izadju (“Klingon Academy” od Interplay-a koji samo sto nije stigao u radnje i “Voyager Elite Force” od Activisiona koji je prva igra o Voyager-u i to sa Quake III engine-om) mozemo zakljuciti da je dosao kraj kletvi Star Trek igara.

Radnja u Armadi se nastavlja na pricu kojom se zavrsila Star Trek serija Deep Space 9. Dominion je izgubio rat protiv Federacije, Klingonaca i Romulanskog Zvezdanog Carstva. Dok Zvezdana Flota pokusava da obnovi ratom unistene svetove, Klingonce pogadja gradjanski rat u koji su umesani i Romulanci. U ovom teskom vremenu za sve, Borgovi ponovo dolaze sa namerom da asimiliraju ceo Alpha Quadrant (a sta bi drugo hteli?)

U igri kontrolisete prvo Federaciju, potom Klingonce, pa Romulance i konacno Borge. Kada predjete sve cetiri kampanje, dobijate pristup i konacnoj kampanji u kojoj istovremeno vodite i Federaciju, i Klingonce, i Romulance u konacnom sukobu protiv Borga. Sve rase imaju svoje sopstvene prednosti i mane, pa ce tako Klingonci biti dobri borci a losi mehanicari (brodovi im se sporije oporavljaju od napada), Federacija ce biti dobra u istrazivanju novih tehnologija ali prosecna u borbi/oporavku, Romulanci ce koristiti svoju Cloaking tehnologiju da bi nadoknadili svoje slabe borbene mogucnosti, dok ce Borgovi…. pa, Borgovi su prakticno neunistivi, tako da se covek zapita da li uopste imaju mane u taktickom smislu. Ipak, ako predjete sve misije, Federacija ce ih pobediti i opet pokazati da su ljudi najaca sila u svemiru bez obzira sto svi ti silni vanzemaljci imaju naprednije brodove od njih a uz to su i fizicki jaci :))

Tehnicki, igra i vise nego ispunjava iscekivanja. Iako se radnja odvija u jednoj ravni, cela igra je 3D. Brojni vizualni efekti (Fotonska, Kvantna, Tri-Cobalt torpeda, Faser-i, Disruptor-i i Tractor Beam-ovi…. Ima vise svetlosti i boje nego u japanskim manga crtacima), detaljni modeli brodova, raznobojno okruzenje (svemir u igri kao da se sastoji samo iz maglina i planeta, da covek zaboravi da je on uglavnom jedna velika praznina :)) su uklopljeni u odlican engine koji nece dovoditi to seckanja kada se na ekranu nadje gomila brodova ili dodje to velike bitke. Uz to, zvucni efekti su odlicni i skinuti su iz serije. Glumci su takodje “original” pa su glasove likovima iz igre pozajmili Patrick Stewart (Captain Picard), Michael Dorn (Worf), J.G. Hertzler (General Martok) i drugi.

Nazalost, igra ima nekoliko bagova. Ako, na primer, unistite neprijateljski brod za izgradnju dok ovaj zapocinje projekat (dok se gradjevina koju gradi jos nije ni pojavila u prostoru) necete moci da unistite samu gradjevinu ali ce ona i dalje “postojati” onemogucavajuci vam da predjete nivo. Takodje, igra nece hteti da radi na mnogim 3D karticama. Na zvanicnoj stranici www.st-armada.com mozete naci patch koji ispravlja greske sa nekim karticama ali ne sa svim. Ovo nije problem ako imate neku noviju 3Dfx ili NVidia karticu. Igra podrzava i softverski mod, ali on nije ni upola toliko atraktivan a skoro duplo je zahtevniji.

April 2000
Ivan Zorkic