Relaksacija

kosmonautika
VALENTINOVO NA ZVJEZDANI NAČIN

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Valentinovo, dan zaljubljenih. U potrazi smo za nečim originalnim, nečim novim, nečim posebnim kako bi svojoj dragoj ili dragome pokazali koliko nam je stalo do nje ili njega.. Mnogi posežu za raznim velikotiražnim proizvodima na policama supermarketa, poneki se sjete pokloniti ružu, a neki traže i dalje, još više, još bolje, još trajnije, još strastvenije..

Ovih dana Japanska svemirska agencija (JAXA) u suradnji sa Planetarnim društvom nudi još jednu, zvijezdanu mogućnost za obilježavanje Dana zaljubljenih – slanje poruke na Mjesec!

Na stranicama Planetarnog društva www.planetary.org već neko vrijeme postoji mogućnost sudjelovanja svakoga od nas u robotičkoj misiji istraživanja Mjeseca ("SELENE") putem slanja svog imena i poruke koju će letjelica odnjeti k Mjesecu, o čemu se dobija i certifikat. Upisana imena i poruke pohraniti će se na posebne aluminijske listiće koje će letjelica trajno odnjeti u svemir.

Samo za dane Valentinova, od 13. do 15. februara postoji mogućnost slanja "zaljubljene" poruke na Mjesec i dobivanja posebnog certifikata, načinjenog baš za Valentinovo.
Na direktnom linku www.planetary.org/special/fromearth/selene/ dočekuje nas razumljiv obrazac u koji moramo upisati željena imena i poruku koju šaljemo u svemir.
Ondje će ona biti sačuvana i za vremena koja tek trebaju doći.

Nakon ispunjavanja obrasca dobiva se potvrda o prihvatu podataka i mogućnost printanja certifikata, kojeg, nakon unošenja povratnih podataka, možemo snimiti, odnjeti u fotografsku radnju, razviti kao fotografiju te uokviriti i pokloniti dragoj osobi.

Nakon toga, život pod zvijezdama nikada više neće biti isti, zauvijek ćemo znati kako nismo sami pod zvijezdama i kako "tamo negdje gore", oko Mjeseca ima nešto što je samo naše.
Lijepo je živjeti zaljubljeno pod zvijezdama.

(15.02.2007.)