Relaksacija

Komentari

Dipl. ing. Drago I. Dragović
dragovic@net.yu

24.4.2007.

Japanski edukativni rekvizit u pustinji Atakama.

Kliknite na snimak
keck_subaru.jpg (30650 bytes)
toalet.jpg (41882 bytes)

Dobar glas se daleko čuje: Japanski edukativni rekvizit na Mauna Kei.

Japanski astronomi žele da ljudu proučavaju univerzum čak i kada su okupirani svakodnevnim ovozemaljskim problemima. Razmišljajući o situacijama kada je čovekov um najotvoreniji i najbliži nebesima, došli su na ideju da stvore ATP – astronomski toaletni papir! Svakih 70 cm, na papiru se nalazi odštampana po jedna slika i prigodni tekst o formiranju, evoluciji i smrti zvezda. "Nadam se da će ljudi, čitajući ovaj toalet–papit, shvatiti da su samo deo univerzuma i tako razviti svoje interesovanje za astronomiju," kaže inovator Masaaki Hiramatsu, kandidat za doktora nauka sa Tokijskog univerziteta. Tokom prošle godine, astronomske opservatorije i naučni muzeji su prodali 13.000 rolni po ceni od $2,25.

Hiramatsu se nada da će proširiti tržište tako što će zaigrati na kartu povećanog interesovanja Japanaca za astronomiju: Njegova sledeća tura brisoguza će imati na sebi "interesantne nebeske objekte koji se pojavljuju u svima poznatim sazvežđima".

Lukavi Japanci! Dosetili se kako da korisno iskoriste tih pola sata koliko prosečan stanovnik naše planete provodi u čučavcu. Šteta što je (za sada) tekst samo na japanskom jeziku, inače bih predložio nekom našem ministarstvu da nam uveze jedno 1.000 komada. Što da ne – Japanci su nam već poklonili autobuse, pa što ne bi i klozet–papir. Nisam samo siguran kako bi to uticalo na rastući deo naše populacije koji umesto papirom "te stvari" radi vratima. [Lično video na Autobuskoj stanici!]