Pisma

7.11.2003.
Povodom teksta Apolo 12
Apolo 12>
#odgovor

Tekst o Apolu 12 koji je skoro objavljen u AMu potsetio me je na jednu zanimljivost vezanu za Surveyor 3 (bože što Amerikanci vole da daju komplikovana imena, da čovek sa našeg govornog područja polomi jezik :)).

Veći snimak: 49k
Na ovoj fotografiji vidi se astronaut A. Bin pored Surveyor 3. U pozadini, udaljen oko 160 m vidi se LEM Apola 12

Mnogi delovi su vraćeni nazad na Zemlju da bi se ispitalo kako su reagovali na dugotrajno izlaganje Mesečevoj okolini. Među tim delovima bila je i kamera. Posle detaljnih ispitivanja naučnici su pronašli jednu veoma zadivljujuću stvar! Unutar kamere pronađena je bakterija streptokokus koja je, živa i zdrava, provela na Mesecu 2,5 godine! Pretpostavlja se da je neko od tehničara bio bolestan kada je sklapao kameru i da ju je na neki način zarazio. Pošto brod nije bio sterilizovan, jer se tada o tome nije vodilo računa, to je omogućilo ovoj bakteriji da bude zemaljski živi organizam koje je, verovatno, najduže boravio u svemiru (za sada nije dokazano da je nešto sa Zemlje boravilo duže).

Do duše, postoje spekulacije da je, možda, kamera zaražena po povratku na Zemlju. U prilog tome ide i činjenica da na ostalim vraćenim delovima nisu pronađeni živi organizmi. Međutim, to nikada nije dokazano.

Sam brod i astronauta Bina pored njega. U pozadini se može videti LEM Apola 12 udaljen oko 160 m.

Srdačan pozdrav,