Astronomija u medijima

VANZEMALJCI U NIŠU

Vaši komentari

Milan Milosević
mm@mmilan.com

Da, da, lepo ste pročitali naslov - pojaviše se vanzemaljci u okolini Niša, bar tako pišu neke novine, ako se Kurir i Press uopste mogu nazvati novinama.

Press na primer piše:

Kada su seljaci stigli na njivu neobično biće se na njihove oči vinulo u nebo.- Kada smo mu prišli sasvim blizu, to što je ličilo na čoveka počelo je da se smanjuje. Dostiglo je veličinu veće ptice, a i njegov oblik je najviše podsećao na neku krilatu životinju blistavih boja. Biće je prhnulo ka nebu i to je bio prvi zvuk koji smo čuli da je proizvelo. Kada se našlo na nebu, ponovo se preobličilo u čoveka, selo je za neku mašinu i udaljilo se velikom brzinom - prepričava neobičan događaj Slavica.

Zanimljiv je ovaj opis, prvo bi čovek, pa postade krilata životinja koja liči na pticu, a onda opet čovek…. Ne znam samo odakle se stvori ona mašina na koju je selo, izgleda da je autor taj detalj malo prevideo ili novinar isekao deo priče

ili:

Stvorenje koje je dopola bilo zlatnožute boje, dok je preko donje polovine tela imalo nešto što je ličilo na kecelju, naizmenično se uspravljalo i klečalo, a kada smo se mi približili odletelo je ka nebu - opisuje susret sa vanzemaljcem Tomislav.Vukosava kaže da još drhti od straha kad se svega seti.- Nisam videla to stvorenje izbliza, ali sam ga videla dok je letelo. Tako nešto nikada u životu nisam videla - još uvek uplašena, priča Vukosava.

Cccc, zašto li bre svi vanzemaljci moraju da lice na ljude. Ne mogu da verujem da oni koji “vide” vanzemaljce imaju toliko lošu mastu, smislite bre ljudi nešto originalnije. Ovo je više dosadnoooooooooooo! ! ! Svi prepričavate slične priče, samo ih malo dopunite. Dajte novi scenario, i Holiwood ostaje bez ideja

U priču se uključuje i prof. Pavla Premović, sa odseka za hemiju (stručnjak za NLO-e, kako kažu u Pressu):

Pre nekoliko godina, jedan moj prijatelj mi je u poverenju saopštio da mu se jednom prilikom, dok je vozio auto, na vetrobransko staklo spustilo neobično čovekoliko biće, koje se posle izvesnog vremena pretvorilo u “pticu”, koja je odletela ka nebu. Slavičina priča me je podsetila na ovaj događaj, o kojem moj prijatelj više nije želeo da govori, bojeći se da ne bude proglašen ludim - kaže Premović.

Još jedan sličan opis, dokle bre više. Ovo je gore od španske serije, svi gledaju reprizu. Nego, pitam se nešto, da nije ovo “čovekoliko biće” zapravo bio stvarno neki čovek, koji se nakon susreta sa vetrobranskim staklom stvarno pretvorio u “pticu” i kasnije završio na zemlji, negde u mraku… :)

U ovoj gomili besmislica, Kurir je ipak napisao nešto tačno:

On (prof. Premović) je obavio merenja zračenja zemljišta na kojem je, prema tvrdnjama očevidaca, stajalo nepoznato biće. Merenja nisu pokazala ništa neuobičajeno. Premović je, međutim, naglasio da je reč o grubim merenjima, obavljenim na zemljištu koje je već kontaminirano prisustvom ljudi, i da je od događaja prošlo dosta vremena, pa su zračenja, ako ih je i bilo, već izgubila na jačini.

Srećom, nema zračenja pa neće meštani da paniče  Mada, i ovo nije bez greške…. pitam se kako se to nešto kontaminira pa nestane zračenje. Fizičari kažu da kontaminacija znači “zagađenje” tj. kad se negde zračenje poveća, zanimljiva je ova kontaminacija od koje zračenje nestaje. Možda bi mogli da “kontaminiramo kontaminirani Černobilj” i rešimo problem zračenja

U nastavku Kurir piše:

Profesor Premović je ubeđen da stanovnici Zemlje nisu usamljeni u kosmosu...

Ovo je nešto sa čime se većina astronoma i fizičara slaže, najverovatnije nismo sami, ali sa nastavkom rečenice, koji glasi:

...a u prilog svojih tvrdnji, pored brojnih svedočanstava očevidaca,

prihvataju samo oni naučnici koji ”love” slavu i popularnost. Za svakog ko ozbiljno shvata fiziku i astronomiju tvrdnje o sustretima sa vanzemaljcima istinite su isto koliko su realni filmovi Star Wars, Star Trek ili Gospodar prstenova.

Dalje prof. Premović kaže:

Zar mislite da bi Amerikanci izdvajali stotine miliona dolara za projekte kontakta s vanzemaljcima, kao što je “Seti”, koji se sastoji u neprestanom slanju radio-signala u svemir, da ozbiljno ne veruju da nečega tamo ima.

Ovde su neke stvari malo pomešane. Ne izdavajaju se velike pare za projekte kontakta sa vanzemaljcima, oni su samo tu da troše slobodno vreme radio teleskopa, a finansiranja su najčešće iz privatnih fondova. Mnogi smatraju da su ti ptojekti gubljenje vremena na teleskopu. Još bitnije od toga ko finansira je i šta se radi - SETI projekat nije slanje signala u svemir već prijem i obrada signala, a to su dve stvari koje se mnogo razlikuju.

Da bi se ipak malo izvadili Kurir i Press prenose i reči prof. Dragana Gajića (sa odseka za fiziku, Prirodno-matematičkog fakulteta u Nišu i predsednika Astronomskog društva Alfa, iz Niša)  gde on kaže da je verovatno reč o nekoj čudnoj ptičurini:

Moguće je da je u Međurovo sletela neka genetski izmenjena ptičurina od koje su seljani pomislili da je vanzemaljac. Verovatnoća da u svemiru ima života veoma je mala jer život zahteva rigorozne uslove, koje nijedno nebesko telo u Sunčevom sistemu osim Zemlje nema.

Na strani realnosti nalazi se i neuropsihijatar Jasna Kekić, koja kaže:

U ljudskoj prirodi postoji želja da se prevaziđe bespomoćnost što se ispoljava kroz razne fantazme. Postoji u svakom čoveku nekakav strah od kraja, protiv koga se borimo tim pričama da ipak postoje neka bića van naše planete. Time se podgreva nada da kraja u stvari nema. Onda se desi da ljudi koji su podložniji sugestijama “vide” ono što su “videli” njihovi prijatelji ili komšije. Desi se da čitava grupa duboko veruje da je preživela nešto potpuno drugačije i to su kolektivne uobrazilje. Svrha takvih iskustava jeste jedino to da se izvučemo iz ideje da smo sami na svetu.

Čak i u Press-u koji lakovernim čitaocima servira ovu senzaciju (i sebi povećava tiraž) vanzemaljci, i prof. Premović, gube sa 2 : 1.

Ne znam da li je ovde stvarno reč o ptičurini ili su neki ljudi želeli (opet) da povećaju svoju popularnost ali sigurno je da je ovo samo još jedna priča u nizu kojima Press i Kurir zamajavaju i lažu ljude a sebi povećavaju tiraž. Naše tržište i onako je skloni vračarama i ostalim glupostim, još kad se u to umešaju vanzemaljci i to uz podršku jednog profesora, popularnost je zagarantovana.

Tekstove iz Kurira i Pressa mozete naći ovde:

(čitajte na sopstvenu odgovornost, ne garantujem da čitanje tekstova iz ovih novina neće uticati na smanjenje vašeg IQ)

ps. Možda meštani planiraju da traže proglašavanje elementarne nepogode, ipak su vanzemaljci napali kukuruz

(26.08.2007.)

NAPOMENA

Većina čitalaca AM pažljivo čita objavljene tekstove i izvlači logične zakljukčke na osnovu kojih grade svoje stavove i pišu komentare. Neki od tih komenatara su pozitivni, neki negativni i to je redu. Negativni komentari, ako su zasnovani na činjenicama, mogu da budu vrlo korisni i samom autoru objavljenog članka.

Međutim, neki čitaoci su izgleda površni pa pišu komentare koji nemaju utemeljenje u objavljenom članku. Takve čitaoce molimo da, pre nego što počnu da kucaju na tastaturi, dobro pročitaju članak, razmisle i onda napišu svoj komentar. Tako će izbeći da napišu nešto neprimereno.

Primera radi navešćemo da se u gornjem tekstu niko ne podsmeva srpskom seljaku (stigao je i jedan takav komentar) i niko se ne podsmeva tuđem neznanju. Ako ima podsmevanja, ono se ne odnosi na neznanje, već na glupost.

AM

KOMENTARI

26.08.2007.

Smessni neki ovi vanzemljaci sto su u Nis sleteli. Ali, mozda to i nisu vanzemaljci. Pokusajte da na Google ukucate Mothman, osim opisa filma u kojem glumi Ricard Gir nacicete i slicne opise o coveku moljcu, koji se javlja na mestima gde ce se desiti velika nesreca. E, sad ne bih da budem PTICA zlosutnica, ali mozda i ova izreka ima neke veze sa tim.

Miroslav

27.08.2007.

Milane. ubilo se kako si osporio vanzemaljce. Jes razmisljao o doktorskoj tezi na tu temu? :-)

Reci mi sta tebe cini kompetentijim na ovu temu u odnosu na prof. Pavla Premovića?

Vanzemaljac :-)

Moljcočovek! Omg! Run for your lives! :P

Miroslav J.

27.08.2007.

Veoma mudro decace veoma mudro?Nije lepo smejati se tudjem neznanju,pogotovo ubogim ljudima koji su jedva zavrsili skolu i koji pokusavaju da objasne nesto sto ne mogu objasniti!!
Great people talk about ideas, average people talk about things, and small people talk about aliens!!sam si napisao

Aleks

27.08.2007.

Zasto je bio tako mali juce? On ce u 24sati postati najveci objekt na nebu... i onda se ponovo smanje na prvotno stanje... :) hahaha
Bedarija! sto ljudi sto cudi.

Sasa.

27.08.2007.

Svaka cast,Milane. Dosta nam je vise vracara,NLO,astroligije,kreacionizma i slicnih gluposti...

Marko

27.08.2007.

Voleo bih da sam porazgovaram sa tim ljudima,ovako nista nije sigurno.Mada,kad razmislim,ljudi sa sela i to stariji tesko da bi izmisljali da nisu nesto videli.I svi govore o vanzemaljcima a prevbidja se cinjenica da je ljudska rasa za veoma kratak period(u kosmickim razmerama)presla od majmunolikog stvorenja do sadasnjeg homosapiensa.Sta ce buducnost doneti ljudskoj i ko zna kakvim rasama i kakva ce tek njihova naucna dostignuca biti,to moze samo da se nagadja.Uopste ne sumnjam u postojanja raznih civilizacija sirom svemira,ali,kao sto neko rece,sto bi oni dolazili iz daleka(uslovno receno) da posecuju ovu planetu.Ja licno verujem da ce ljudi ili novi rod humanoida na ovoj istoj planeti ovladati fizikom i naukom uopste da ce moci da rade stvari koje su sada samo naucna fantastika.Duboko sam uveren u to.Mislim da ovakve pojave uopste nisu vanzemaljske...

Dragan

29.08.2007.

Vanzemaljci verovatno postoje. Mada je pitanje na kom su stupnju razvoja. Moje misljenje je da se nisu odmakli dalje od mikroba. Za neki napredniji oblik zivota uslovi u svemiru nisu bas povoljni.

Marko

01.09.2007.

Ova baba iz Medjurova mi je ipak uverljivija od tvoje price.Mozda bi trebao malo prosiriti svoje razmisljanje na jos neku dimenziju.

pero