Instrumenti

AU "Vidulini"
Novi teleskop iz «Neven&Petar» ATM radionice

Kako zimski praznici ne bi prošli sasvim neiskorišteno, Petar Gljušćić i ja započeli smo radove na projektu RDN-2 – dostojnom nasljedniku nekoliko mjeseci starijeg RDN-a 1 (140/1450mm). Budući da je naša škola, Pazinski kolegij – klasična gimnazija, nabavila optiku (250/1250mm) u Njemačkoj (www.telescope-service.de), taj je najvažniji dio posla bio riješen. Ovaj smo put krenuli u izradu tzv. truss tube-a kod kojeg se tubus sastoji od dva dijela cijevi, međusobno povezanih manjim cijevima (sl.1). Više-manje ponavljajući postupak izrade kod prvog teleskopa, uz neke nužne nove izume, složili smo ga za otprilike dva dana (ne računajući vrijeme nabavka materijala, nastave koja je već bila započela, spavanja :)

Slika 2
Slika 1

Tada je slijedilo razdoblje čekanja dobrog vremena. Prva vedra noć bila je jučer, u srijedu, stoga smo organizirali promatranje s lokacije sela Gljušćići (kraj Sv. Petra u Šumi). First-light na novi teleskop imao je čast baciti M42 u Orionu, a zatim su primjer slijedili i ostali: M43, M78, M31, M110, Saturn, Jupiter… Zadivljeni viđenim prizorima, ali i pomalo primorani velikom hladnoćom, promatranje smo priveli kraju s nadom da će teleskop ipak više vremena provoditi na svom terenu (ispod zvijezda), nego u kabinetu fizike…

Slika 3

Neven Udovičić