Kalendar

Isus je rođen u junu?

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Iako nagađanja o stvarnom datumu rođenja Isusa traju već stoljećima, svako se malo pjavi neka nova teorija. Ono što možemo zasigurno reći je kako Isus nije rođen 25 decembra, kako ga mi slavimo (po gregorijanskom kalendaru).

Isus je rodjen u ljeto, dvije godine prije naše ere?!

Ipak, tijekom povijesti u nekoliko smo navrata mijenjali kalendarsko računanje vremena pa i to unosi dodatnu zbrku u stvarni datum njegova rođenja prije nešto više od dva tisućljeća.

Australski astronom, Dave Reneke, bivši voditelj sa Port Macquarie zvjezdarnice u New South Wales a danas urednik vijesti u časopisu "Sky and Space", pomoću računalnih programa sposobnih za prikazivanje izgleda zvjezdanog neba, povijesnih dokumenata i crteža došao je do saznanja kako konstelacija zvijezda i planeta 17. juna 2. godine prije naše ere odgovara onome što su vidjeli i zabilježili tadašnji suvremenici na dan Isusova rođenja.

Venera i Jupiter bili su veoma blizu jedno drugome i činili su gotovo istovjetni, iznimno sjajni, izvor svjetlosti na nebu. Veoma je moguće da se takva nebeska konstelacija uzela kao "snažna nebeska poruka" za dan rođenja Spasitelja, izjavio je Reneke. Betlehemska zvijezda ne mora nužno biti repatica (kometa, op.a.) kako se to prikazuje na religijskim crtežima. Dapače, sasvim je sigurno kako repatice u to vrijeme na nebu nije ni bilo. Revni Kineski astronomi zasigurno ne bi propustili zapisati takvu pojavu, obzirom na njihovu opsesiju zapisivanja svega što se tada na nebu događalo. Izostanak točnih podataka, povijesno iskrivljavanje činjenica koje je neminovno tijekom godina možda nam nikada neće dati točan odgovor na pitanje: kada je (i da li je) Isus rođen.

Ono što kao vjernici (ili ateisti) moramo prihvatiti je, slavljenje Božića kao dogovorno utvrđenog vremena Spasiteljeva rođenja.

(12.11.2008.)

Kada je rođen Isus Hristos?