Instrumenti

INDIJA GRADI VELIKI TELESKOP NA HIMALAJAMA

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na sliku
 Računalni prikaz teleskopa nove generacije

Indija će uz pomoć Rusije i Belgije do 2012. godine na Himalajama postaviti veliki 3,6 metarski reflektorski teleskop, izjavio je u ponedjeljak direktor Aryabhatta istraživačkog instituta, Ram Sagar.

Najveći Azijski teleskop biti će dijelom izrađen u Rusiji (optika, mehanika i motori) a dijelom u Belgiji (elektronika i računala). Kada bude operativan omogućiti će Indijskim znanstvenicima pet puta dublji pogled u svemir nego dosada uz izvrsnu kvalitetu fotografija.

Troškovnik cijelog projekta iznosi oko 27 milijuna USD, pri čemu Belgijska vlada snosi 10% troškova, dok Rusija sudjeluje s iznosom od 5%.

Recipročno uloženim sredstvima tri države će na isti način podijeliti i radno vrijeme teleskopa svojim znanstvenicima.

Prema dosada izvršenim istraživanjima o podobnosti lokacije novog teleskopa smatra se kako je riječ o jednoj od najboljih lokacija na svijetu za astronomski opservatorij. Vrlo je vjerojatno kako će novi optički teleskop biti samo dio budućeg velikog Indijskog astronomskog kompleksa.

10.08.2007.)