Instrumenti

| 1 | 2 |

exp 1/125,
ISO 100, f4.8

Mesec

Mesec je moguće fotografisati i iz ruke, ali preporuka je svakako stativ. Ekspozicija zavisi od faze Meseca i iznosi od 1 sekundi pa sve do 1/1000 kada je pun.

Ovo je prava dimenzija slike kada se koristi najveće optičko uvećanje od 105mm (analogno 35mm filmu, jel):

Mesec: ISO 100, f4.8, 105mm, ekspozicije u sekundama

Kroz teleskop

Iako se Canon ne može takmičiti sa profesionalnim CCD kamerama za teleskope, on daje iznenađujući dobre rezultate. Za slikanje kroz teleskop vam je potreban adapter. Adapter je nešto što ja nemam tako da sam neke objekte slikao ofrlje - iz ruke. Teleskop je Ruski školski refraktor 600/60 sa okularom 5mm. Solidan za planete, ali noćna mora za galaksije i magline.

Venera, april 2004.: eks 1/60,
iso100, f4.8
Mesec: exp 0.04s iso100 f4.8

Egzotični objekti

Ne, Canon ne može da dobaci do kvazara i crnih rupa, pod "egzotičnim" mislim sateliti, meteori i slično. Svi znamo koliko treba slika i klasičnih filmova ispucati da bi se uhvatio meteor. Bio on na slici ili ne, razvijanje košta. Digitalnim aparatom možete da slikate celu noć i ako meteora nema na slici, jednostavno slike obrišete i nikom ništa. Međutim..

Ovde dolazimo do velike mane ovog aparata a to je nedostatak programiranja, odnosno zadavanja tačnog vremena slikanja. Canon ima tri slične mogućnosti. Ili da slika odmah, za dve sekunde ili za deset sekundi, ali nema u određeno vreme. Hardverske prepreke za to ne postoje i ja ne vidim razlog zašto to nije implementirano u softver aparata.

Ok, ako nema programiranog slikanja u zadato vreme, ali onda su bar mogli da postave opciju da aparat pravi dvedesetak i više slika za redom. To bi značajno povećalo upotrebljivost ovog aparata u posmatranju i izučavanju meteora. No, ni toga nema tako da fotografisanje meteora predstavlja mukotrpan i neautomatizovan proces gde ste ograničeni samo sa jednom slikom i ekspozicijom od 15 sekundi. Za sledeću morate ručno kliknuti i tako celu noć.

Komunikacioni satelit Iridijum, -3 magnituda:
exp 15 s ISO 100. f2-8

Umesto zaključka

Nisam imao prilike da testiram Canon A60 na dobrim teleskopima, tako da ću vam preporučiti sajt gde je ovaj aparat poslužio za slikanje galaksija, zvezdanih jata i maglina. Adresa je http://www.deepskybeobachtung.de/digicam.htm a slike su odlične.

Par saveta za kraj. A60 nema mogućnost snimanja slika u sirovom raw formatu več samo u jpg i to u tri stepena kompresije. Svaki foton koji je sleteo na CCD treba tretirati sa najvećim poštovanjem i tu sliku snimiti u punoj rezoluciji 1600x1200 piksela i sa najmanjom kompresijom. Takve slike su teške oko 1 mb.

Šanse nema da sa blicem osvetlite Mesec ili neku planetu. Ili planetu oko neke zvezde. Ti objekti su suviše daleko a blic na Canonu dobacuje svega nekoliko metara. Znači, blic off.

Canon A60 može da snima i filmove u rezoluciji 320x240 piksela, ali su za astrofotografiju od vrlo malog značaja.

prethodna | 1 |  2 |