Društva

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na fotografiju

Karin Milotić, voditeljica AUV ekspedicije u Južnoafričku republiku, u kupoli velikog 1,9 m teleskopa opservatorije SAAO. Do izgradnje 11 m SALTa to je bio najveći astronomski instrument u Južnoafričkoj Republici. Riječ je o teleskopu izgrađenom u vremenu od 1938-48. u tvrtci Grubb Parsons. Prvotno je bio smješten na "Redcliffe Observatory" u Pretoriji a danas se nalazi na SAAO, opservatoriji smještenoj na vulkanskoj visoravni Sutherland, 500km od Cape Towna.

Fotografirao Neven Udovičić

Kliknite na fotografiju

Neven Udovičić, član AUV ekspedicije u Južnoafričku republiku, ispred nekarakteristične kupole velikog 1.9m teleskopa opservatorije SAAO smještenoj na vulkanskoj visoravni, 2000m iznad razine mora, u pokrajini Sutherland. Teleskop je građen od 1938-48. u tvrtci Grubb Parsons i prvotno je služio u "Redcliffe Observatory" u Pretoriji. Naknadno je postavljen na svoje danasnje mjesto u sklopu SAAO opservatorije na Sutherlandu.
Fotografirao Marino Tumpić.

Kliknite na fotografiju

Astronomski opservatorij u Cape Townu zbog svjetlosnog zagađenja i nove opservatorije SAAO (South African Astronomical Observatory) smještenoj 500km sjeveroistočno od grada danas služi kao edukacijski i povijesni centar astronomije u Južnoafričkoj Republici.

Dio ekipe AUV u centralnom holu zgrade opservatorije. S lijeva na desno, Neven Udovičić, Andreja Benčić, Isabell (u sredini, jedna od voditeljica opservatorija), Marino Tumpić i Goran Modrušan.

U pozadini ručno izrađeni tepih od domorodačkog stanovništva s nebeskim motivima, namijenjen za svečanost otvorenja velikog teleskopa SALT (South African Large Telescope), koji se kasnije toga dana transportirao na SAAO u Sutherland.

Fotografirao Dejan Polić (naš domaćin u JAR i član ekspedicije iz Južnoafričke Republike).

(21.09.2008.)