Sadržaji Astronomije

ASTRONOMIJA
Veća fotografija 122 k
broj 9

Astronomija broj 9  - ASTRONAUTIKA

Slike iz časopisa Astronomija, kliknite na sliku da se učita veća

GODINA "CRVENE" I
"PLANETE SA PRSTENOVIMA"
Pregled najvažnijih događaja astronautike u 2004. godini

Godinu 2004. obeležili su veliki uspesi u oblasti planetarnih istraživanja. Na površinu Marsa spuštena su vozila "Spirit" i "Opurtjuniti" koja su tamo otkrili tragove davno usahle vode. Američkim orbiterima MGS i "Odisej", na orbiti oko Marsa pridružio se evropski aparat "Ekspres". Četvorogodišnje istraživanje Saturna započela je letelica "Kasini", sa koje će krajem decembra na Titan, najveći satelit "Planete sa prstenovima", biti spuštena sonda "Hajgens". Prema jednoj kometi lansiran je evropski aparat "Rozeta", dok američki "Mesindžer" leti prema planeti Merkur. Bliže Zemlji, dok je flota šatlova prizemljena, još uvek bezimena Međunarodna kosmička stanica opstaje zahvaljujući ruskim kosmičkim brodovima "Sajuz TMA" i "Progres MA". Američki predsednik Buš je najavio povratak na Mesec, odlazak na Mars i gašenje programa "Spejs šatl" za pet godina. Javnosti je predstavljen novi ruski kosmički brod koji će za koju godinu naslediti stari "Sajuz". Konačno, privatne kompanije su ove godine pokazale da su u stanju da organizuju "kosmičke skokove" do visine od 100km koji će, veruje se, privući bogate i avantura željne turiste.

U ASTRONOMIJI možete pročitati sledeća poglavlja o astronautici 2005:

Istraživanja Marsa
Povratak na Mesec
U predvorju planete Saturn
U pohode kometi
"Kosmički turistički skokovi"
"Venera Ekspres" i "Aurora"

Autor: Grujica Ivanović
dugogodišnji saradnik časopisa Galaksija i autor knjige Kosmički vremeplov.
Radi kao Inženjer planiranja distributivnih
mreža u jednoj australijskoj kompaniji.

Možete nam pisati i na email adresu   astronomija@astronomija.co.yu ili direktno iz AM!
Upišite vašu e.mail adresu