Sadržaji Astronomije

ASTRONOMIJA - broj 16
16

Veća fotografija 102 Kb

SLIKA SA NASLOVNE STRANE

Godine 1905. u časopisu Annalen der Physik pojavila su se četiri kratka članka 26-togodišnjeg službenika švajcarskog patentnog zavoda Alberta Ajnštajna. Jedan od tih članka sadržao je temelje specijalne teorije relativnosti, a drugi čuvenu formulu E=mc2. Sto godina kasnije UN su proglasile Međunarodnu godinu fizike. U ovom broju Astronomija sa više odabranih članaka obeležava godinu fizike.

Naslovnu stranu dizajnirao je slikar Mića Uzelac miuzelac@eunet.yu
www.artuzelac.com

Astronomija broj 16

POREKLO SUPERMASIVNIH CRNIH RUPA U CENTRIMA GALAKSIJA

"Od svih mogućnosti koje nudi Ajnštajnova opšta teorija relativnosti,
nijedna nije toliko fascinantna kao crne rupe. Ajnštajn, kao i većina fizičara njegovog vremena nije verovao da bi priroda mogla “stvoriti” nešto toliko ekstremno kao što su crne rupe. Ipak, teorija je predviđala da je gravitaciono polje crnih rupa toliko jako da čak ni svetlost ne može pobeći iz njih, i da u oblasti oko crnih rupa dolazi do prostorno - vremenskih anomalija. Međutim, nešto modernija shvatanja da su crne rupe neizbežan rezultat evolucije masivnih zvezda imali su u prvoj polovini XX veka Chandrasekhar, Landau i Oppenheimer. Ali, sve do 1963. godine kada je otkriven izuzetno sjajna vrsta objekata - kvazari, mnogi naučnici nisu hteli da priznaju postojanje crnih rupa."

Ovo je priča o supermasivnim crnim rupama. Na osam strna o tome kako su nastala i gde se nalaze. Tu je iprikaz najpoznatijih supermasivnih crnih rupa

Možete nam pisati i na email adresu   astronomija@astronomija.co.yu ili direktno iz AM!
Upišite vašu e-mail adresu