Sadržaji Astronomije
Vesti

ASTRONOMIJA

Veća fotografija 130 Kb

broj 11
Poster Sunčev sistem (55x41 cm)
Veća fotografija 112 kb
Astronomija broj 11  -  POTRAGA

Izvod iz članka:

POTRAGA ZA DRUGOM ZEMLJOM

Iako je potraga za planetama oko drugih zvezda uz korišćenje teleskopa vezanih za Zemlju u punom zamahu, sve nade su usmerene ka otkrivanju planeta sličnih našoj oko zvezda sličnih Suncu. Da bi se te nade ostvarile, potrebno je lansirati letelice čiji će instrumenti biti posvećeni baš tom zadatku. Sledi pregled planiranih misija ESA i NASA...

COROT - 2006

Evropska svemirska agencija (ESA) će prva krenuti u lov na stenovite planete lansiranjem misije COROT (COnvection ROtation and planetaryTransits) 2006. godine. Misija je prvobitno predložena od strane Francuske nacionalne svemirske agencije (CNES), a ESA se pridružila u oktobru 2000. pristajući da obezbedi optiku za teleskop i da testira instrumente u Evropskom centru za svemirska istraživanja i tehnologiju u Holandiji. Kao rezultat ove saradnje, naučnici iz zemalja članica ESA-e će imati pristup podacima koje satelit sakupi.

Misija je podjednako posvećena astroseizmologiji (proučavanju zvezdotresa) i potrazi za vansolarnim planetama. COROT će pažljivo pratiti sjaj zvezda, vrebajući neznatno slabljenje koje se dešava u pravilnim vremenskim razmacima. Ovakvo slabljenje se naziva „tranzit“, i do njega dolazi kada planeta prođe između Zemlje i matične zvezde.

Instrumenti će biti dovoljno osetljivi da otkriju stenovite planete od oko 10 Zemljinih masa.

Satelit će biti lansiran početkom 2006, koristeći Soyuz-Fregat lansirni uređaj, iz Bajkonura u Kazahstanu.

EDDINGTON - 2007

ESA-ina misija za koju je COROT trebalo da bude samo priprema, i koja bi bila u stanju da otkrije planete mase približne masi Marsa (1/3 mase Zemlje), na žalost je otkazana u novembru 2003, usled finansijskih poteškoća.

KEPLER - 2007

....

Autor: Stojadinović Jovan,
studira astrofiziku u Beogradu, prati istraživanja vansolarnih planeta.

Možete nam pisati i na email adresu   astronomija@astronomija.co.yu ili direktno iz AM!
Upišite vašu e.mail adresu