Astronautika

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Usporedba polarnih predjela Marsa i Zemlje

Prve pristigle snimke Marsove površine učinjene s Mars Phoenix Lendera pomalo su razočarale javnost i medije. Na njima se uočavaju jednolike strukture, prošarane istrošenim kamenčićima i gotovo bez ikakvog zanimljivog obilježja na horizontu. S druge strane znanstvenici su oduševljeni tim istim fotografijama jer one pokazuju kako je MPL sletio na savršeno mjesto za njegova istraživanja – potragu za životom na Marsu. Na slici koju donosimo vidimo gotovo istovjetne strukture na Zemlji (gore) i Marsu (dole). Doduše na fotografiji s Marsa nedostaje tekuća voda, koja je zagonetno nestala s površine planete prije milijune godina.
Poligonalne strukture tla koje vidimo slici učinjenoj kod Spitsbergena (između sjevera Norveške i sjevernog pola) rezultat su djelovanja vode i leda pri sezonskoj izmjeni godišnjih doba, a vjeruje se kako su slični procesi načinili i identične strukture na Marsu
Postojanje ovih struktura u direktnoj je svezi s postojanjem vode, biolozi koji istražuju slična područja na Zemlji već odavno znaju kako se na takvim mjestima pronalazi organski život, s druge strane astrobiolozi jedva čekaju da robotička ruka započne kopati i analizirati podatke sastava tla ispod Marsove površine u nadi da će ondje pronaći ostatke nekadašnjih a možda i danas živućih bakterija, mikroba, molekula pa čak i cijelih kolonija gljiva ili drugih nepoznatih oblika organske materije.

(28.05.2008.)

NAJAVA: PHOENIX IZ MINUTA U MINUT

"PHOENIX MARS" - ZELENO SVIJETLO ZA CRVENI PLANET

Marsovska sonda Feniks ponela biblioteku na crvenu planetu.

Phoenix Mars Lander: Entry Descent and Landing