Letovi

tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na snimak
Mars_aram_chaos_terrain.jpg (144111 bytes)
Zagonetne geološke strukture na Marsu

Nove zagonetne snimke struktura na Marsu objavljene su ovih dana na web-portalu Europske svemirske agencije (ESA).

Fotografije snimljene sa Europske letjelice Mars Express na visini od 945 km prikazuju detalje područja poznatog pod nazivom Aram Chaos smještenog tek nešto sjevernije od Marsova ekvatora i na 340° istočne Marsove dužine.

Radi se o masivnim pločastim i kružnim strukturama ispresijecanim kanalima nastalim protokom tekuće vode ili udarom omanjeg asteroida u ne tako dalekoj povijesti Marsa.
Svjetliji materijal na zapadnoj strani najvjerojatnije je rezultat sedimentacijskih procesa nastalim kao rezultat postojanja vode na površini.

Znanstvenici vjeruju kako je ovako veliki broj kaotičnih geoloških struktura koje se protežu čitavom regijom Chrysia Planitia dokaz vodenih tokova, naročito stoga što je postojanje tekuće vode dosada dokazano u ogromnim vodenim bazenima ispod Marsove površine.
Upravo će snimci sa Mars Expressa pomoći znanstvenicima pri odluci gdje poslati nove robote istraživače na kotačima u godinama koje slijede.

(11.06.2006.)