Astronautika

Kineski rover za Mjesec

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Za vrijeme ljetnih astronomskih radionica članovi Astronomske udruge Vidulini izradili su i upravljali robotičkim roverom sa prijenosom podataka

Kineska svemirska agencija objavila je službeni kalendar astronautičkih misija k Mjesecu za narednih deset godina. Najprije će se tijekom 2009. lansirati Chang'e 2 u Mjesečevu orbitu na veoma nisku putanju, svega stotinjak kilometara iznad površine. Ta će letjelica zamjeniti sadašnji orbiter Chang'e 1 koji od listopada prošle godine istražuje naš prirdni satelit. Nekoliko godina kasnije, 2013. Kina će spustiti na Mjesec lender koji će na licu mjesta istraživati Mjesečevo tle, a kuluminacija robotičkih istraživanja biti će 2017. kada bi se na Mjesec spustio autonomno robotičko vozilo koje bi tijekom nekoliko mjeseci istraživalo Mjesečevo tle. No još je važnije kako bi se tijekom iste misije dopremili i uzorci tla na Zemlju.

Projektiranje ove misije uskoro će započeti. Dan i noć na Mjesecu traju po petnaest dana i veliki je tehnološki izazov za Kinesku znanost realizirati ovakav projekt, koji je od vitalnog značaja za spuštanje kineskih astronauta na Mjesec negdje sredinom tridesetih godina.
Obzirom da je letjelica Chang'e 1 u iznimno dobrom stanju i stabilnoj putanji Kina će produžiti trajanje misije za najmanje tri mjeseca, do kraja ove godine.

(22.03.2008.)

Kineski traktori na Mesecu?

Kina pravi veliku raketu za Mesec