Astronautika

NSPoint

astronautika
Indijska letjelica uskoro kreće k Mjesecu

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Indijska raketa PSLV sposobna je dosegnuti Mjesec

Prije nekoliko godina kada je Indijska svemirska agencija objavila svoj plan da prema Mjesecu vlastitim snagama pošalje robotiziranu svemirsku letjelicu, mnogobrojni stručnjaci diljem svijeta bili su poprilično skeptični glede realizacije tog projekta.

Danas je situacija potpuno drugačija. Indijska raketa PSLV potpuno je spremna za takav zadatak. Letjelica "Chandrayaan-1" uspješno je konstruirana u suradnji s nekoliko zemalja (Rusija, Europa, SAD) i trenutno se nalazi u završim fazama testiranja tehničkih sustava.

Točan datum lansiranja nije još određen, no zna se kako će ono biti izvršeno tijekom tijekom rujna ove godine.

"Chandrayaan-1" ima zadatak da uđe u Mjesečevu orbitu, te tijekom najmanje godine dana istražuje njegovu površinu velikim asortimentom znanstvenih instrumenata. Među njima se kao tehnološki demonstratori nalaze i američki instrumenti koje će u izmjenjenim i poboljšanim varijantama biti postavljeni na buduće američke misije k Mjesecu.

Ovim projektom Indija će se priključiti elitnom klubu zemalja koje su uspjele poslati letjelice do Mjeseca. Do sada je to, kronološkim redosljedom, uspjelo samo Rusiji, SAD, Europi, Japanu i Kini!

Protekne li sve prema planu, biti će to kruna uspjeha na velika Indijska ulaganja u znanost i obrazovanje proteklih desetak godina.

(15.09.2008.)