Astronautika

Vaši komentari

Marino Tumpić
tumpic@astronomija.co.rs

Kliknite na ilustraciju
Prvi Venezuelanski satelit napokon u svemiru

31.10.2008.

Jučer se siromašna latino-američka Venezuela priključila elitnom klubu zemalja koje imaju svoje satelite u svemiru.

Venesat-1 načinjen je u suradnji s Kinezima kojima je povjereno i njegovo lansiranje u geostacionarnu orbitu na visini od 36000 km iznad Zemlje. Hugo Chavez, aktualni Venezuelanski predsjednik, opisao je ovaj svemirski uzlet riječima kako se radi o vrhunskoj tvorevini socijalizma, koji će integrirati latinsku ameriku i osigurati njezinu autonomiju. Satelit će svojim korisnicima besplatno služiti u telekomunikacijske, znanstvene i druge svrhe.

Njegova je konstrukcija započela još tijekom 2002. godine, a 5.1 tonu težak satelit olakšao je tamošnji državni proračun za 241 milijun USD, toj cifri treba pridodati još 160 milijuna USD utrošenih na izgradnju dvije primopredajne kompleksa radio stanica. Neposredno prije lansiranja satelita promijenjeno je i njegovo ime, te se on sada službeno zove Simon Bolivar, po zagovorniku južnoameričke neovisnosti od imperijalističkih zemalja.

Letjelica će nakon testne faze, tijekom januara 2009. postati potpuno operativna a njezine će mogućnosti koristiti najmanje nekoliko desetaka milijuna ljudi od Meksika do Argentine.

Nakon uspješnog lansiranja objavljeni su planovi i za projektiranje njihova drugog satelita koji bi trebao zamijeniti postojeći kada mu 2013. istekne predviđeni vijek trajanja.

Američka se administracija, bezuspješno, protivila ovom lansiranju i Venezuelansko-Kineskoj suradnji čije implikacije su znatno dublje od "običnog" ugovora o znanstvenoj suradnji

Samo lansiranje obavljeno je kineskom raketom Xi LC2 s raketodroma na sjeverozapadu Kine.

(31.10.2008.)