Blizi se kraj letnjih posmatranja, pa da napravimo size onoga sto je uradjeno.

Astronomska grupa Drustva istrazivaca "Vladimir Mandic - Manda" iz Valjeva je uradila sledece:

STA JE URADJENO...............

*odrzala dva posmatracka kampa (jedan u toku) u trajanju od po 8 dana, i za kraj avgusta planira jos jedan od 5 dana (na sva tri kampa ucestvuje preko 85 ljudi) - ispod je navedeno sta je sve radjeno na kampovima.

*odradjeno vise desetina posmatranja iz blize okoline grada (odes na jednu noc pa se vratis, pa sutra uvece opet)

*posmatrana kometa LINEAR C/2001 A2 (teleskopski, skiciranje izgleda, pracenje promene polozaja) - podaci se obraduju

*posmatrana planeta Mars (teleskopski, skiciran izgled povrsine)

*posmatran (trenutno) meteorski roj Perseidi

*redovno pracenje Sunceve aktivnosti (svakodnevno) - teleskopska projekcija

*astrofotografija - meteori, M objekti i drugi vangalakticki, planete, Sunce, zapocet projekat astrofootgrafija sazvezdja (za atlas)

*ovih dana treba da se sa Petnicom zapocne projekat malih tela Suncevog sistema (pre svega asteroida) - CCD astrofotografija, putanjski elementi

PLANOVI..........................

Pored projekata koji se nastavljaju iz dana u dan, planira se za oktobar posmatranje meteorskih rojeva Drakonidi i Orionidi (oktobar), Leonidi (novembar), Geminidi (decembar).

Izrada suncevog casovnika za geografske koordinate prostorija Drustva istrazivaca.

Posto je zavrseno etnoastronomsko istrazivanje za Valjevski kraj, planira se zapocinjanje istrazivanja za neki drugi kraj u Srbiji.

Za one koji ne znaju mozete nas posetiti na sledecim adresama: http://www.astrova.cjb.net http://www.pomracenje.cjb.net http://www.ethnoastronomy.cjb.net